Systematyka ustawy

Zdaniem eksperta

Uchwalona w dniu 11 września 2019 r. ustawa – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 24 października 2019 r., poz. 2019) liczy 623 artykuły, niemal trzykrotnie więcej, niż zawiera obowiązujące aktualnie Pzp (227). Przepisy zostały pogrupowane w działy, rozdziały i oddziały.

Przedstawiamy poniżej spis treści ustawy z uwzględnieniem numerów artykułów związanych z poszczególnym oddziałami. 

POLECAMY

DZIAŁ I – Przepisy ogólne

Rozdział 1 – Przedmiot regulacji
Oddział 1 – Zakres spraw regulowanych ustawą1 
Oddział 2 – Wyłączenia stosowania przepisów ustawy2

Rozdział 2 – Zasady udzielania zamówień 

Rozdział 3 – Polityka zakupowa państwa oraz plan postępowań o udzielenie zamówień3 (Art. 21–23 Pzp)

Rozdział 4 – Stosowanie przepisów ustawy do zamówień o charakterze mieszanym (Art. 24–27 Pzp)

Rozdział 5 – Szacowanie wartości zamówienia i konkursu4 (Art. 28–36 Pzp)

Rozdział 6 – Zamawiający i wykonawcy 

Oddział 1 – Zamawiający5 (Art. 37–56 Pzp) 

Oddział 2 – Wykonawcy (Art. 57–60 Pzp)

Rozdział 7 – Komunikacja zamawiającego z wykonawcami6 (Art. 61–70 Pzp)

Rozdział 8 – Dokumentowanie przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia7 (Art. 71–82 Pzp)

DZIAŁ II – Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości równej lub przekraczającej progi unijne

Rozdział 1 – Przygotowanie postępowania

Oddział 1 – Analiza potrzeb zamawiającego, wstępne konsultacje rynkowe oraz wcześniejsze zaangażowanie wykonawców (Art. 83–85 Pzp)

Oddział 2 – Ogłoszenia (Art. 86–90 Pzp)

Oddział 3 – Ustalenie niektórych warunków zamówienia (Art. 91–98 Pzp)

Oddział 4 – Opis przedmiotu zamówienia8 (Art. 99–103 Pzp)

Oddział 5 – Przedmiotowe środki dowodowe (Art. 104––107 Pzp)

Rozdział 2 – Kwalifikacja podmiotowa wykonawców

Oddział 1 – Podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (Art. 108–111 Pzp)

Oddział 2 – Warunki udziału w postępowaniu (Art. 112––117 Pzp)

Oddział 3 – Udostępnienie zasobów (Art. 118–123 Pzp)

Oddział 4 – Podmiotowe środki dowodowe9 (Art. 124––128 Pzp)

Rozdział 3 – Tryby udzielania zamówień 

Oddział 1 – Przepisy ogólne (Art. 129–131 Pzp)

Oddział 2 – Przetarg nieograniczony (Art. 132–139 Pzp)

Oddział 3 – Przetarg ograniczony (Art. 140–151 Pzp)

Oddział 4 – Negocjacje z ogłoszeniem (Art. 152–168 Pzp)

Oddział 5 – Dialog konkurencyjny (Art. 169–188 Pzp)

Oddział 6 – Partnerstwo innowacyjne (Art. 189–207 Pzp)

Oddział 7 – Negocjacje bez ogłoszenia (Art. 208–212 Pzp)

Oddział 8 – Zamówienie z wolnej ręki (Art. 213–217 Pzp)

Rozdział 4 – Składanie i otwarcie ofert 

Oddział 1 – Składanie ofert (Art. 218–220 Pzp)

Oddział 2 – Otwarcie ofert (Art. 221–222 Pzp)

Rozdział 5 – Ocena ofert (Art. 223–226 Pzp)

Rozdział 6 – Aukcja elektroniczna (Art. 227–238 Pzp)

Rozdział 7 – Wybór najkorzystniejszej oferty10 (Art. 239––253 Pzp)

Rozdział 8 – Zakończenie postępowania (Art. 254–265 Pzp)

DZIAŁ III – Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne

Rozdział 1 – Zakres zastosowania (Art. 266 Pzp)

Rozdział 2 – Ogłoszenia11 (Art. 267–272 Pzp)

Rozdział 3 – Kwalifikacja podmiotowa wykonawców (Art. 273–274 Pzp)

Rozdział 4 – Tryby udzielania zamówień 

Oddział 1 – Tryb podstawowy (Art. 275–296 Pzp)

Oddział 2 – Partnerstwo innowacyjne (Art. 297–299 Pzp)

Oddział 3 – Negocjacje bez ogłoszenia (300–303 Pzp)

Oddział 4 – Zamówienie z wolnej ręki (Art. 304–306 Pzp)

Rozdział 5 – Wybór najkorzystniejszej oferty (Art. 307––310 Pzp)

DZIAŁ IV – Szczególne instrumenty i procedury w zakresie zamówień klasycznych

Rozdział 1 – Umowa ramowa (Art. 311–315 Pzp)

Rozdział 2 – Dynamiczny system zakupów (Art. 316–324 Pzp)

Rozdział 3 – Konkurs 

Oddział 1 – Przepisy ogólne (Art. 325–332 Pzp)

Oddział 2 – Regulamin konkursu (Art. 333–334 Pzp)

Oddział 3 – Sąd konkursowy (Art. 335–337 Pzp)

Oddział 4 – Konkurs nieograniczony i konkurs ograniczony (Art. 338–353 Pzp)

Oddział 5 – Zakończenie konkursu (Art. 354–358 Pzp)

Rozdział 4 – Zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi (Art. 359–361 Pzp)

DZIAŁ V – Zamówienia sektorowe 

Rozdział 1 – Zakres zastosowania (Art. 362–368 Pzp)

Rozdział 2 – Okresowe ogłoszenie informacyjne (Art. 369–370 Pzp)

Rozdział 3 – System kwalifikowania wykonawców (Art. 371–375 Pzp)

Rozdział 4 – Tryby udzielania zamówień sektorowych (Art. 376–388 Pzp)

Rozdział 5 – Szczególne instrumenty i procedury w zakresie zamówień sektorowych (Art. 389–392 Pzp)

Rozdział 6 – Niektóre uprawnienia zamawiającego sektorowego12 (Art. 393–394 Pzp)

DZIAŁ VI – Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa

Rozdział 1 – Zakres zastosowania (Art. 395–398 Pzp)

Rozdział 2 – Postępowanie o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa (Art. 399–409 Pzp)

Rozdział 3 – Tryby udzielania zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa (Art. 410–421 Pzp)

Rozdział 4 – Umowa ramowa (Art. 422 Pzp)

Rozdział 5 – Wymagania w zakresie podwykonawstwa (Art. 423–430 Pzp)

DZIAŁ VII – Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie

Rozdział 1 – Przepisy ogólne (Art. 431–448 Pzp)

Rozdział 2 – Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (Art. 449–453 Pzp)

Rozdział 3 – Zmiana umowy (Art. 454–455 Pzp)

Rozdział 4 – Odstąpienie od umowy oraz jej unieważnienie (Art. 456–461 Pzp)

Rozdział 5 – Podwykonawstwo (Art. 462–465 Pzp)

DZIAŁ VIII – Organy właściwe w sprawach zamówień 

Rozdział 1 – Prezes Urzędu13 (Art. 466–472 Pzp)

Rozdział 2 – Krajowa Izba Odwoławcza

Oddział 1 – Zadania i ustrój Krajowej Izby Odwoławczej14 (Art. 473–486 Pzp)

Oddział 2 – Zasady działania Izby (Art. 487–492 Pzp)

Rozdział 3 – Komitet do spraw Kontroli w Zamówieniach Publicznych15 (Art. 493–499 Pzp)

Rozdział 4 – Rada Zamówień Publicznych16 (Art. 500–504 Pzp)

DZIAŁ IX – Środki ochrony prawnej 

Rozdział 1 – Przepis ogólny (Art. 505 Pzp)

Rozdział 2 – Postępowanie odwoławcze 

Oddział 1 – Przepisy ogólne (Art. 506–512 Pzp)

Oddział 2 – Odwołanie (Art. 513–521 Pzp)

Oddział 3 – Uwzględnienie odwołania przez zamawiającego (Art. 522–523 Pzp)

Oddział 4 – Przystąpienie do postępowania odwoławczego (Art. 524–527 Pzp)

Oddział 5 – Odrzucenie odwołania (Art. 528–530 Pzp)

Oddział 6 – Dowody (Art. 531–543 Pzp)

Oddział 7 – Rozpoznanie odwołania17 (Art. 544–547 Pzp)

Oddział 8 – Rozprawa (Art. 548–551 Pzp)

Oddział 9 – Orzeczenia Izby (Art. 552–568 Pzp)

Oddział 10 – Protokół (Art. 569–572 Pzp)

Oddział 11 – Koszty postępowania odwoławczego18 (Art. 573–576 Pzp)

Oddział 12 – Zakaz zawarcia umowy (Art. 577–578 Pzp)

Rozdział 3 – Postępowanie skargowe (Art. 579–590 Pzp)

DZIAŁ X – Pozasądowe rozwiązywanie sporów (Art. 591–595 Pzp)

DZIAŁ XI – Kontrola udzielania zamówień

Rozdział 1 – Przepisy ogólne (Art. 596–602 Pzp)

Rozdział 2 – Kontrola Prezesa Urzędu 

Oddział 1 – Przepisy ogólne (Art. 603–606 Pzp)

Oddział 2 – Kontrola doraźna (Art. 607–612 Pzp)

Oddział 3 – Kontrola uprzednia (Art. 613–617 Pzp)

DZIAŁ XII – Przepisy o karach pieniężnych (Art. 618–622 Pzp)

DZIAŁ XIII – Przepis końcowy (Art. 623 Pzp)

Ustawa wchodzi w życie w terminie określonym w ustawie z dnia 11 września 2019 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. poz. 2020), czyli z dniem 1 stycznia 2021 r.
 

Podsumowanie

Ustawa – Prawo zamówień publicznych zawiera 24 delegacje dla Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz ministrów właściwych do spraw regulowanych ustawą do wydania aktów wykonawczych. Zawiera także kilkanaście zobowiązań właściwych organów do wydania zarządzeń. 


Przypisy (delegacje do wydania aktów  wykonawczych do ustawy Pzp):
1. Art. 3 ust. 2 Pzp: 2. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zwany dalej „Prezesem Urzędu” informuje o:
1) aktualnych progach unijnych, ich równowartości w złotych oraz o równowartości w złotych kwot wyrażonych w ustawie w euro, ustalonych zgodnie z komunikatem Komisji Europejskiej, wydanym odpowiednio na podstawie:
a) art. 6 ust. 3 dyrektywy 2014/24/UE,
b) art. 17 ust. 2 dyrektywy 2014/25/UE,
c) art. 68 ust. 2 i 3 dyrektywy 2009/81/WE;
2) średnim kursie złotego w stosunku do euro, stanowiącym podstawę przeliczania wartości zamówień lub konkursów, ustalonym na podstawie kwot określonych w komunikacie Komisji Europejskiej, o którym mowa w pkt 1
    – mających zastosowanie do postępowań o udzielenie zamówienia i konkursów wszczętych od dnia wejścia w życie aktów wykonawczych Komisji Europejskiej, wydawanych odpowiednio na podstawie art. 6 ust. 5 dyrektywy 2014/24/UE, art. 17 ust. 4 dyrektywy 2014/25/UE i art. 68 dyrektywy 2009/81/WE.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są ogłaszane w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, oraz zamieszczane na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych, zwanego dalej „Urzędem”, niezwłocznie po publikacji komunikatu Komisji Europejskiej, o którym mowa w ust. 2, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2. Art. 15: Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, na wniosek Ministra Obrony Narodowej i ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zagranicznych oraz ministrem właściwym do spraw gospodarki, tryb postępowania w sprawie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, sposób określania środków zapewniających ochronę tego interesu, ocenę proporcjonalności środków stosowanych do zapewnienia ochrony tego interesu oraz podmiot właściwy do kwalifikacji zadań, jako zadań o podstawowym znaczeniu dla interesu bezpieczeństwa państwa, sposób określania zakresu stosowania w procedurze udzielenia zamówienia przepisów ustawy, mając na uwadze obowiązek zapewnienia prawidłowego stosowania przepisu art. 346 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa dostaw sprzętu wojskowego w cyklu życia.
3. Art. 21: Minister właściwy do spraw gospodarki przygotowuje projekt polityki zakupowej państwa i koordynuje jej realizację.
Art. 23 ust. 3 pkt 6: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, wzór planu postępowań o udzielenie zamówień, kierując się potrzebą zapewnienia prawidłowości, przejrzystości i aktualności informacji zawartych w planie.
4. Art. 34 ust. 2: Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia, metody i podstawy:
1) sporządzania kosztorysu inwestorskiego,
2) obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym
–     uwzględniając dane techniczne, technologiczne i organizacyjne, mające wpływ na wartość zamówienia.
5. Art. 39: Prezes Rady Ministrów może, w drodze zarządzenia, wyznaczyć spośród organów administracji rządowej lub jednostek organizacyjnych podległych tym organom lub przez nie nadzorowanych, zamawiającego, który będzie właściwy do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub udzielenia zamówienia na rzecz tych organów lub jednostek, a także może określić sposób współdziałania z wyznaczonym zamawiającym.
Art. 40: Minister kierujący działem administracji rządowej może, w drodze zarządzenia, wyznaczyć spośród podległych sobie jednostek organizacyjnych lub przez niego nadzorowanych, zamawiającego, który będzie właściwy do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub udzielenia zamówienia na rzecz tych jednostek, a także może określić sposób współdziałania z wyznaczonym zamawiającym.
Art. 41: Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego może wyznaczyć, spośród podległych sobie jednostek organizacyjnych, zamawiającego, który będzie właściwy do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub udzielenia zamówienia na rzecz tych jednostek, a także może określić sposób współdziałania z wyznaczonym zamawiającym.
Art. 47: Prezes Rady Ministrów może, w drodze zarządzenia, wyznaczyć centralnego zamawiającego spośród jednostek organizacyjnych podległych organom administracji rządowej lub przez nie nadzorowanych, oraz polecić zamawiającym z administracji rządowej nabywanie określonych rodzajów zamówień od centralnego zamawiającego lub od wykonawców wybranych przez centralnego zamawiającego oraz udzielanie zamówień na podstawie umowy ramowej zawartej przez centralnego zamawiającego lub objętych dynamicznym systemem zakupów obsługiwanym przez centralnego zamawiającego, a także może określić sposób współdziałania z centralnym zamawiającym.
Art. 48 ust. 1: Minister kierujący działem administracji rządowej może, w drodze zarządzenia, wyznaczyć centralnego zamawiającego spośród podległych sobie jednostek organizacyjnych lub przez niego nadzorowanych, a także polecić tym jednostkom nabywanie określonych rodzajów zamówień od centralnego zamawiającego lub od wykonawców wybranych przez centralnego zamawiającego oraz udzielanie zamówień na podstawie umowy ramowej zawartej przez centralnego zamawiającego lub objętych dynamicznym systemem zakupów obsługiwanym przez centralnego zamawiającego, a także może określić sposób współdziałania z centralnym zamawiającym.
6. Art. 70: Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób sporządzania oraz sposób i tryb przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wniosków, o których mowa w art. 371 ust. 3, ofert, prac konkursowych, oświadczeń, o których mowa 
w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu lub konkursie,
2) wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych zawierających wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, oferty, prace konkursowe, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne informacje, oświadczenia lub dokumenty, przekazywane w postępowaniu lub konkursie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
3) wymagania techniczne odnoszące się do środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie – mając na względzie wartość zamówienia lub konkursu, konieczność zapewnienia integralności i autentyczności danych oraz potrzebę zapewnienia konkurencji i sprawności postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu, otwartego dostępu wykonawców do postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu, a także bezpieczeństwa przetwarzanych danych.
7. Art. 80: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, sposób:
1) dokumentowania oraz przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia, wzory protokołów postępowania oraz zakres dodatkowych informacji zawartych w protokole postępowania, mając na względzie wartość zamówienia, tryb postępowania o udzielenie zamówienia lub procedurę;
2) formę udostępniania zainteresowanym protokołu postępowania wraz z załącznikami, mając na względzie zasadę jawności postępowania o udzielenie zamówienia.
Art. 81 ust. 2: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, zakres danych zawartych w informacji, o której mowa w ust. 1, jej wzór, sposób sporządzania oraz sposób i tryb jej przekazywania, mając na względzie obowiązek Prezesa Urzędu do dokonywania bieżącej analizy funkcjonowania systemu zamówień, w tym w szczególności w zakresie informacji dotyczących rodzajów zamawiających, rodzajów i wartości zamówień, liczby wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert i trybów postępowania o udzielenie zamówienia.
Art. 82 ust. 4: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, zakres informacji zawartych w sprawozdaniu, jego wzór, sposób przekazywania oraz sposób i tryb jego korygowania, mając na względzie wymagania dotyczące treści sprawozdania przekazywanego Komisji Europejskiej oraz potrzebę zapewnienia prawidłowych i aktualnych informacji, w celu monitorowania systemu zamówień, a także zasadność wykorzystania środków komunikacji elektronicznej.
8. Art. 103 ust. 4: Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres i formę:
1) dokumentacji projektowej,
2) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) programu funkcjonalno-użytkowego – mając na względzie rodzaj robót budowlanych, a także nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień.
9. Art. 128 ust. 6: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okres ich ważności oraz formy, w jakich mogą być one składane, mając na uwadze potrzebę potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, zapewnienia aktualności podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów i oświadczeń, oraz sposoby komunikacji między zamawiającym a wykonawcą.
10. Art. 244: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, inne niż cena kryteria oceny ofert, które mają zastosowanie w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień, oraz sposób opisania i oceny tych kryteriów, kierując się potrzebą wdrożenia przepisów prawa Unii Europejskiej oraz mając na względzie szczególny charakter lub cel zamówienia oraz ułatwienie stosowania tych kryteriów oceny ofert.
Art. 245 ust. 7: Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi, w drodze rozporządzenia, metodę kalkulacji kosztów cyklu życia budynków, uwzględniających koszty określone w ust. 3 pkt 1 lit. a–c, oraz sposób przedstawiania informacji o tych kosztach, kierując się potrzebą zapewnienia ujednolicenia i wiarygodności tych kalkulacji.
11. Art. 272 ust. 2: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, zakres informacji zawartych w ogłoszeniach zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych, w tym w ogłoszeniach, o których mowa w art. 216 ust. 1 i 3 oraz w art. 448, a także tryb przekazywania ogłoszeń, mając na względzie rodzaje ogłoszeń, tryby postępowania o udzielenie zamówienia oraz szczególne instrumenty i procedury.
12. Art. 394 ust. 4: Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, organy właściwe do występowania z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, mając na względzie rodzaj działalności oraz zakres działania organów, a także znajomość przez te organy funkcjonowania rynku w zakresie danej działalności.
13. Art. 467 ust. 2: Minister właściwy do spraw gospodarki, w drodze zarządzenia, nadaje statut Urzędu, w którym określa jego organizację, mając na względzie zapewnienie prawidłowej obsługi Prezesa Urzędu oraz Krajowej Izby Odwoławczej.
14. Art. 477 ust. 10: Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1) tryb przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego oraz uzupełniającego postępowania kwalifikacyjnego,
2) dokumenty, które należy dołączyć, potwierdzające spełnianie warunków, o których mowa w art. 474 ust. 2,
3) szczegółowy zakres zagadnień, w oparciu o które przeprowadzane jest postępowanie kwalifikacyjne oraz uzupełniające postępowanie kwalifikacyjne,
4) sposób i tryb powoływania komisji kwalifikacyjnej, szczegółowe wymagania wobec członków komisji kwalifikacyjnej oraz organizację jej pracy – kierując się potrzebą zapewnienia prawidłowego i sprawnego przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego oraz uzupełniającego postępowania kwalifikacyjnego, potrzebą zapewnienia efektywnej i bezstronnej pracy komisji kwalifikacyjnej, a także mając na względzie potrzebę obiektywnego sprawdzenia teoretycznego i praktycznego przygotowania kandydatów na członka Izby, które będzie zapewniało prawidłowe i sprawne przeprowadzanie postępowań odwoławczych, oraz biorąc pod uwagę okoliczność, że potwierdzeniem spełniania warunków, o których mowa w art. 474 ust. 2, mogą być dokumenty i oświadczenia, w tym zawierające informacje podlegające ochronie danych osobowych.
Art. 480 ust.5: Minister właściwy do spraw gospodarki odwołuje Prezesa Izby lub wiceprezesa Izby w przypadku, gdy odmówiono mu wydania albo cofnięto mu poświadczenie bezpieczeństwa, o którym mowa w ust. 2.: Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wielokrotność kwoty bazowej, o której mowa w ust. 1, mając na względzie funkcję pełnioną przez członka Izby, a także to, że wielokrotność nie może być mniejsza niż 4,5.
Art. 486 ust. 1: Minister właściwy do spraw gospodarki zawiesza członka Izby w jego prawach i obowiązkach w przypadku przedstawienia mu zarzutu popełnienia umyślnego przestępstwa lub umyślnego przestępstwa skarbowego.
15. Art. 497 ust. 6: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze zarządzenia, regulamin pracy Komitetu. 
16. Art.  501 ust. 3: 3. Minister właściwy do spraw gospodarki powołuje członków Rady spośród osób, które: 
1) są obywatelami polskimi; 
2) korzystają z pełni praw publicznych; 
3) nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 
4) posiadają wiedzę i autorytet dające rękojmię prawidłowej realizacji zadań Rady.
Art. 504 ust. 2: Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, wysokość wynagrodzenia przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i pozostałych członków Rady, przysługującego za jedno posiedzenie, mając na względzie zakres obowiązków związanych z pełnioną przez nich funkcją oraz to, że wynagrodzenie nie może być mniejsze niż 5% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku kalendarzowym poprzedzającym rok powołania Rady, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1270 i 2245 oraz z 2019 r., poz. 39, 730, 752 i 1622), i nie może przekroczyć 25% tego wynagrodzenia.
17. Art. 544 ust. 4: Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb postępowania przy rozpoznawaniu odwołań, szczegółowy sposób wnoszenia odwołania i innych pism w postępowaniu odwoławczym, tryb postępowania z wniesionym odwołaniem oraz sposób przygotowania rozprawy, mając na względzie potrzebę zapewnienia sprawnej organizacji rozprawy, szybkiego przebiegu postępowania odwoławczego oraz jawności rozprawy.
18. Art. 576: Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
1) wysokość i sposób pobierania wpisu od odwołania, mając na względzie zróżnicowaną wysokość wpisu zależną od wartości i rodzaju zamówienia, a także to, że wpis nie może być wyższy niż 20 000 złotych, oraz biorąc pod uwagę dostępne formy jego uiszczenia;
2) szczegółowe rodzaje kosztów postępowania odwoławczego, objętych wpisem oraz uzasadnionymi kosztami stron, a także sposób i tryb ich rozliczania, mając na uwadze zróżnicowaną wysokość wpisu, zależną od wartości i rodzaju zamówienia, a także zasadność zwrotu stronie kosztów koniecznych do celowego dochodzenia praw lub do celowej obrony oraz treść orzeczenia wydanego przez Izbę.

Przypisy