Nie zawsze można uniknąć wątpliwych sytuacji czy przeszkód związanych z udzieleniem albo uzyskaniem danego zamówienia. Usługa ubezpieczenia sama w sobie jest na tyle specyficzna, podobnie jak Prawo zamówień publicznych, że uzyskanie właściwej ochrony ubezpieczeniowej i zawarcie prawidłowej umowy ubezpieczenia to wyzwanie dla każdej ze stron. Kompilacja dwóch trudnych materii powoduje, że warto sięgać po wsparcie specjalistów, którzy legitymują się obiema kompetencjami.
POLECAMY
Broker ubezpieczeniowy
Na łamach „Monitora Zamówień Publicznych” często podkreślaliśmy, kim jest broker ubezpieczeniowy i znaczenie jego roli, głównie jako doradcy zamawiającego w obszarze ubezpieczeń. Przypomnijmy, w działalności brokerskiej, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz. U. z 2017 r., poz. 2486 ze zm.), reprezentujemy interesy klientów.
Broker jako ekspert w dziedzinie ubezpieczeń, a jednocześnie reprezentant klienta, nie tylko wspiera go, gdy ten występuje w roli zamawiającego, w całym procesie przygotowania i udzielenia zamówienia, ale także bezpiecznie przeprowadza go przez meandry prawne całego procesu, gdy ten występuje w roli wykonawcy ubiegającego się o zamówienia publiczne. I to właśnie stanowi kwintesencję zawodu brokera, wciąż nieznanego szeroko w biznesie. |
Od kompetencji i profesjonalizmu brokera zależy, z jakim wynikiem przetargu będzie miał do czynienia zamawiający: czy uzyska ofertę spełniającą jego oczekiwania oraz czy będzie ona zgodna z jego wszystkimi potrzebami ubezpieczeniowymi. Również na brokerze spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie instrumentu finansowania w postaci gwarancji ubezpieczeniowej czy polis ubezpieczenia, niezbędnych klientowi jako wykonawcy na etapie składania oferty oraz później, na etapie zawierania i wykonywania wygranego zamówienia.
Wspieranie klienta w roli zamawiającego
Jako broker ubezpieczeniowy p...