Instrumenty realizacji

Zdaniem eksperta

W poprzednim numerze „Monitora Zamówień Publicznych” przedstawiona została informacja o uchwale Rady Ministrów z dnia 11 stycznia 2022 r., zamieszczonej w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 lutego 2022 r. poz. 125, wydanej na podstawie art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598, 2054 i 2269 oraz z 2022 r. poz. 25).

Uchwała weszła w życie 3 lutego 2022 r. Jej obowiązywanie zaplanowano na lata 2022–2025. Poniżej przedstawiamy analizę kolejnych rozdziałów uchwały w sprawie polityki zakupowej. 

POLECAMY

W dokumencie wyliczone zostały następujące instrumenty realizacji polityki zakupowej państwa: 

Organizacja u zamawiającego 

Jasno i wyraźnie powinny być sformułowane zakresy obowiązków członków komisji przetargowych i innych osób wykonujących czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia. Pracownicy muszą znać nie tylko zakres swoich obowiązków, ale także zakres odpowiedzialności w procesie zakupowym, przy czym odpowiedzialność powinna być przypisana do konkretnej osoby.

Zmiana organizacji u zamawiającego powinna być realizowana w pięciu etapach: 

Etap 1. Dostosowanie matrycy kompetencji. Matryca stanowi punkt odniesienia dla wszystkich specjalistów i praktyków zamówień publicznych. W ramach matrycy kompetencji wskazane zostały kluczowe umiejętności, postawy oraz wiedza, jakimi powinni cechować się praktycy zamówień...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Monitor Zamówień Publicznych"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy