W tej części ww. dokumentu uwzględnione zostały: opis przedmiotu zamówienia, pozacenowe kryteria oceny ofert, zamówienia przedkomercyjne, zamówienia publiczne na innowacje, umowa ramowa, dynamiczny system zakupów, konkurs, BULIDING INFORMATION MODELING (BIM), model usług chmurowych – CLOUD (COMPUTING) SERVICES, analiza potrzeb i wymagań, wstępne konsultacje rynkowe.
POLECAMY
Strategie i kategorie zakupowe
Strategia powinna wskazywać cele do osiągnięcia dla zamawiającego i sposób ich urzeczywistnienia, opisywać działania podejmowane na etapie planowania zamówień oraz współpracę między komórkami zamawiającego. Powinna również określać procedury wewnętrzne i reguły działania, które mają stworzyć odpowiednie środowisko wewnętrzne i zapewnić właściwe wykorzystanie potencjału zamawiającego.
Strategia jest pewnym planem działania, który powinien być przygotowany w taki sposób, aby przy uwzględnieniu specyfiki danego urzędu umożliwiać osiąganie celów strategicznych państwa przez przeprowadzanie zamówień publicznych. Tymi celami są:
- wzrost liczby zamówień innowacyjnych;
- wzrost liczby zamówień zielonych i uwzględniających aspekty środowiskowe;
- realizowanie zamówień w większym stopniu uwzględniających aspekty społeczne lub zdrowotne;
- zwiększenie konkurencyjności, wyrażone wzrostem liczby składanych ofert i aktywniejszym udziałem przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Ważne
Strategia zakupowa powinna wskazywać cele do osiągnięcia dla zamawiającego i sposób ich urzeczywistnienia, opisywać działania podejmowane na etapie planowania zamówień oraz współpracę między komórkami zamawiającego. Wytyczne dotyczące stworzenia strategii zawarte zostały w załączniku nr 6 do Polityki zakupowej państwa.