Raport z realizacji umowy
Narzędzie to zostało wprowadzone ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2023 r., poz. 1605). Powodem wprowadzenia tego narzędzia jest zwiększenie efektywności wydatkowania środków publicznych. Aby można było osiągnąć ten cel, konieczne jest należyte przeprowadzenie ewaluacji realizacji umowy.
POLECAMY
Ważne
Z analizy treści umowy oraz sposobu jej realizacji zamawiający może wyciągnąć wnioski, które pozwolą mu na wprowadzenie zmian mających na celu poprawę procesu zakupowego w odniesieniu do podobnych zamówień w przyszłości.
Celem wprowadzenia ww. narzędzia było:
- zobligowanie zamawiających w przypadku zamówień, których realizacja napotkała określone trudności, do dokonania oceny realizacji takiego zamówienia,
- wzmocnienie regulacji dotyczących fazy wykonania zamówienia i jego ewaluacji,
- zwiększenie efektywności wydatkowania środków publicznych dzięki należycie przeprowadzonej ewaluacji realizacji umowy.
Obowiązek sporządzenia raportu z realizacji umowy nie dotyczy zamówień z dziedziny obronności i bezpieczeństwa (art. 395 ust. 1 pkt 2 ustawy...