Nieprawidłowości w opisie przedmiotu zamówienia

Jak wygrać przetarg

W artykule przedstawiono problemy, jakie mogą wyniknąć z nieprawidłowo dokonanego opisu przedmiotu zamówienia, wskazano również, jak mogą (i powinni) reagować wykonawcy, natykając się na nieprecyzyjności w opisie przedmiotu zamówienia.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, choć stanowi szczególną formę prowadzącą do zawarcia umowy w sprawie realizacji danego zamówienia, nie jest wyobcowane z cywilistycznego porządku prawnego. Zatem reguły obowiązujące w obrocie gospodarczym mają zastosowanie także w przetargu publicznym. Ponieważ jednak są tutaj wydawane środki publiczne, ustawodawca szczególną uwagę zwraca na właściwe opisanie przedmiotu zamówienia, które ma doprowadzić do rzetelnego obliczenia ceny oferty i złożenia oferty przetargowej w warunkach uczciwej konkurencji. 

POLECAMY

ważne
W przetargu na podstawie ustawy – Prawo zamówień publicznych zamiast negocjacji mamy pytania do zamawiającego i odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Wykonawca nie może naiwnie, w dobrej wierze i w zaufaniu przyjmować ogólnie sformułowanych wymagań co do realizacji zamówienia. 

Kontrola opisu przedmiotu zamówienia pod kątem dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń pozwoli uniknąć stosowania kar umownych i zarobić odpowiednio...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Monitor Zamówień Publicznych"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy