Informacje o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego (jst) za pierwsze półrocze zarząd danej jednostki przedstawia organowi stanowiącemu tej jednostki i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w termie do 31 sierpnia każdego roku. Zakres i formę ww. informacji określa organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego. Nie zawsze materiały określone w powyższym dokumencie są czytelne dla mieszkańców. Z pomocą zainteresowanym przychodzi plan postępowań o udzielenie zamówień, który jest związany z budżetem jst po stronie wydatkowej. Każdy wydatek równy kwocie 130 tysięcy złotych netto powinien być realizowany w ramach procedur określonych w ustawie z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.), chyba że przedmiot zamówienia znajduje się w katalogu wyłączeń określonych w ww. ustawie.
Źródłem informacji o planowanych zamówieniach publicznych (postępowaniach) są plany postępowań opracowywane na dany rok budżetowy. Zmiany budżetowe mające wpływ na plan postępowań powinny być uwzględnione w jego aktualizacji.
Można powiedzieć, że zmiany w budżecie jednostki w zakresie wydatków budżetowych co do zasady mają wpływ na zmiany planu postępowań, a w konsekwencji na realizację zamówień publicznych i wykonanie budżetu.
POLE...