Ustawa – Prawo zamówień publicznych oraz akty wykonawcze w sposób dosyć lakoniczny określają obowiązki zamawiających oraz wykonawców związane z przeprowadzaniem postępowań o zamówienia publiczne, w szczególności składanie ofert, za pomocą niejednoznacznych zwrotów.
Dział: Vademecum elektronizacji
W poprzedniej części Vademecum elektronizacji opisane zostały badanie i ocena ofert na etapie składania wyjaśnień i dokumentów. W niniejszym artykule przedstawiony będzie ostatni etap w elektronicznym postępowaniu o zamówienie publiczne – wybór oferty, możliwość skorzystania ze środków ochrony prawnej i umowa.
W poprzedniej części Vademecum elektronizacji opisano procedurę przetargową od etapu przygotowania postępowania do złożenia oferty. W niniejszym opracowaniu przedstawione zostanie badanie i ocena ofert na etapie składania wyjaśnień i dokumentów.
Za miesiąc będzie pierwsza rocznica rozpoczęcia elektronicznej komunikacji w zamówieniach publicznych. Zaczęło się przecież od elektronicznie przekazywanego oświadczenia jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, od 17 kwietnia 2018 r.
Od 18 października 2018 r. obowiązują przepisy ustawy – Prawo zamówień publicznych, z których wynika odejście od pisemnej formy składania ofert na rzecz formy elektronicznej – w postępowaniach powyżej progów unijnych.